sterownik central zamka problem

Kategoria: Alarmy do samochodów



jaco171
2006-11-16, 20:59
Witam spalił mi się sterownik central zamka jest to MIKRO STER Wer . LUX poprostu cofneło się napięcie i poszedł obwód  ktory otwiera zamek zamykanie działa prawidłowo i kańał dodatkowy też  w srodku okazuje się ze spalił się opór 22ohm i tranzystor o oznaczeniu 1B t64 , mam pytanie czy dostane go kupic  a może jest zamiennik (jaki?) lub co zrobic z tym fantem.Pozdrawiam
Sonix
2006-11-17, 21:17
Witam.

Jest to tranzystor NPN, odpowiednik to np. BC846, BC847. Rezystor raczej jest nadpalony i powinien działać tylko po wymianie tranzystora.
rafaello_rm
2006-11-18, 15:13
Witam
Jak to się stało, że cofnęło się to napięcie? Też właśnie zakupiłem mikro-ster. Zastanawiam się czy w takim razie nie dałoby się go jakoś zabezpieczyć przed przepaleniem.
Sonix
2006-11-18, 17:40
Ja obstawiam raczej na błędne podłączenie, niż 'cofnięcie napięcia'      .
Zdarza się to czasami najlepszym.
Wbudowany rezystor jest wstępnym zabezpieczeniem, ale na krótką metę.
Jeżeli się uprzemy to i tak uszkodzimy tranzystor .
rafaello_rm
2006-11-18, 18:46
Właśnie też mi się tak wydaje     Chyba, że centralka zamka ma jakieś przebicia. Nie wiem ja są zbudowane dokładnie siłowniki ale jeśli na elektromagnes to jest możliwe powstawanie wysokiego napięcia. Ale z drugiej strony to markowy centralny zamek jest raczej zabezpieczony od czegoś takiego.

Chciałbym zapytać jeszcze o jedną rzecz odnośnie tego sterownika. Otóż ma on kanał dodatkowy który można wykorzystać na 5 sposobów a między innymi blokada zapłonu. Na szarym przewodzie powinna się pojawić masa gdy zamek zamknięty. Nie wiem czy coś źle robie ale jak ustawie tą funkcje i zamknę to nić się nie dzieje na tym kanale. Pozostałe funkcje działają bez zarzutu czyli fizycznie nic nie jest uszkodzone. Wygląda jak by był błędnie zaprogramowany. Chyba i tak nie będę tego wykorzystywał ale nurtuje mnie to
Sonix
2006-11-21, 10:46
Siłownik zamka, to zwykły silnik z przekładnią sterowany naprzemiennie.
Sterowany jest przez przekaźniki, które separują układ sterujący.

Co do funkcji blokady, to musiałbym zobaczyć ten sterownik.
Prawdopodobnie coś z pamięcią eeprom (złe ustawienie jakiegoś bitu w pamięci).
rafaello_rm
2006-11-25, 23:59
No i stało się
Po podłączeniu sterownik mikro-ster działał dobrze przez parę godzin. Po krótkiej przejażdżce przestało działać otwieranie, następnego dnia również zamykanie.
Po rozebraniu okazało się, że spaleniu uległy tranzystory o których była mowa wcześniej.

Zastanawiam się czym to mogło być spowodowane.

W celach informacyjnych dodam, że podłączyłem go do sterownika (KIEKERT) od Opla Vectry zgodnie z tym co pisali ludzie na forum czyli otwieranie do białobrązowego a zamykanie do czerwonobrązowego. Wszystko było starannie zaizolowane.

Proszę o pomoc bo nie chciałbym aby po wymianie tranzystorów sytuacja się powtórzyła
(jeżeli oczywiście uda mi się przylutować te maleństwa )

[ Dodano: 2006-11-28, 02:22 ]
Jakoś sobie poradziłem

Teraz na wszelki wypadek zastosowałem małe przekaźniki na wszystkich wyjściach.
Podejrzewam, że to centralka powoduje jakieś drobne przepięcia które spalają tranzystorki

pozdrawiam


Podobne tematy: