KD 2006 BSI - a spadek napięcia w instalacji samochodu.

Kategoria: Alarmy do samochodówKD 2006 BSI



urbancs
2009-04-30, 09:44
Witam.
Postanowiłem poruszyć ten temat ponieważ nigdzie nie znalazłem analizy tego problemu (ew. problemu nie ma). Mianowicie podczas jazdy samochodem zdarzają się sytuacje, że KD 2006 włącza się, buzer pika informując, ze za chwilę nastąpi wyłączenie zapłonu. Pomaga szybki odszukanie pilota i naciśniecie przycisku kasowania.
Piszę o tym ponieważ nie wiem co jest powodem, ze KD 2006 włącza losowo podczas jazdy. Podejrzewam, ze sprawa dotyczy spadku napięcia w instalacji samochodowej. Np. dojeżdżamy do skrzyżowania, wciskamy stop, obroty silnika spadają, wydajność prądowa alternatora spada. Po kilkunastu sekundach włącza się KD 2006 dioda zaczyna migać, musimy wtedy "skasować" układ.
Mam wrażenie ze KD 2006 wykrywa spadek napięcia w instalacji elektrycznej o 1- 2V podczas jazdy, uznając, ze został odłączony od zasilania.
Dodam, że masa i plus zasilania jest podłączony do KD 2006 z przypadkowych przewodów instalacji elektrycznej samochodu. Nie wiem czy sytuacja się zmieni jeśli KD podłącze bezpośrednio lub bliżej akumulatora.
Oczywiście może być też taka sytuacja ze masa jest wzięta z np. kierunkowskazów, świateł i innych układów które w momencie załączenia odcinają zasilanie do KD 2006. Problem z masą będę jeszcze sprawdzał.
Pytanie do znawców jest takie.... w jakim stopniu i czy w ogóle układ KD 2006 BSI jest podatny na "jakość zasilania" czy jest podatny na spadki napięcia rzędu kilku voltów, które skutkują włączaniem się KD ?

Pozdrawiam.
Marek
2009-04-30, 16:54
Przyczyna ,która opisujesz wskazuje że masz załączoną funkcję antyporwaniową i KD 2006 otrzymuje informacje o otwarciu drzwi albo np pokrywy silnika ?
Ponieważ ty nic nie piszesz o otwieraniu drzwi tzn masz uszkodzona krańcówkę.
Możesz także mieć wyłączony identyfikator wówczas autoryzacja następuje po naciśnięciu przycisku w identyfikatorze tak jak to opisujesz. W tym wypadku załącz identyfikator.
Jeżeli chodzi o zasilanie to ostatnie do czego bym sie przyczepił chyba że odwaliłeś niezłą sztukę podczas montażu
Dobrzan
2009-07-06, 09:20
Witajcie,
mam podobny problem jak opisuje urbancs. Po uruchomieniu silnika pikanie i palenie się diody zaczyna mnie atakować z coraz to większym natężeniem i oczywiście w końcu silnik gaśnie. Pomaga jedynie wciśnięcie przycisku w pilocie Handsfree.

Odnosząc się do cytatu:
"Możesz także mieć wyłączony identyfikator wówczas autoryzacja następuje po naciśnięciu przycisku w identyfikatorze tak jak to opisujesz. W tym wypadku załącz identyfikator."


proszę o informacje jak tego dokonać?

[ Dodano: 2009-07-06, 15:49 ]
Mam jeszcze jedno pytanie: czy identyfikator to to samo co ten mały pilocik? (http://www.automultiserwis.pl/images/thumb1839031.JPG) Czy jest to jakiś ukryty dodatkowy przycisk?


Podobne tematy: