cinek
2005-07-12, 23:02
Witam, no to się trochę rozpiszę

Jestem posiadacze Ibizy GT TDI z silnikiem AFN. Rocznik 99', przebieg ok 105 tys km. Z braku funduszy na razie nie ma żadnego chipa, ale tego wcale nie wykluczam. Mam natomiast kilka problemów związanych z tym autkiem.

1) Sprzęgło, podobno nie produkują zestawów naprawczych do pompy sprzęgła z tego modelu, pompa mi właśnie padła [na 90%]. Obajwy: złe wchodzenie "jedynki" i wstecznego. Po nocy nad ranem pedał sprzęgła jest opadnięty. Zostało sprzęgło odpowietrzone a płyn wymieniony, wszystko wskazuje na pompę. co Wy na to?

2) Podczas jednej jazdy wyłączyła się turbina, reset silniak pomógł. Potem wchodził mi w tryb awaryjny najczęściej przy czwartym biegu i prędkości ok 120km/h. Na VAGu pokazało błąd 553 czyli przepływomierz, gdy go odłaczyłem auto było konkretnie zamulone, więc tak jakby tylko momentami był spieprzony ? Może jakiś elektrozawór?

3) Przy zmianie rozrządu nie został ustawiony kąt wtrysku, czy on może powodować lekkie zmulenie samochodu? Gdzie w VAGu mam podane dane do kąta wtrysku, tzn wartosci moje i oczekiwane oraz czy na pompie jest jakaś regulacja do tego?

To na razie tyle. Chcę doprowadzić do uzyskania fabrycznego stanu a później jakieś modyfikacje.

Aha mam już trochę dziurawy wydech [obok środkowego] i przy robocie tego chciałem od razy wywalić kata i dać rurę przelotową, dobry pomysł?

Czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam.
RSSSS
2005-07-12, 23:05
Jak będziesz chciał,żeby twoim autem zajęli się fachowcy to wal do Jetronika we Wrocławiu.

Wszystko Ci zdiagnozują,a do tego stuningują co zechcesz
mammoth
2005-07-13, 00:40
na pierwsze pytanie (poza opadnietym pedalem sprzegla to niestety ten typ tak ma ze 1 i wsteczny wchodza masakrycznie czasem!)

na ptania 2 i 3 odpowie ci Bobik!

a co do wydechu to jesli nie masz zapchanego katalizatora to go zostaw w dieslu i tak nic ciekawego nie uzyskasz po takiej modyfikacji...

mam ten sam problem co ty doprowadzanie do stanu seryjnego (czyli technicznie sprawnego w 101%) pochlonelo mi kase na modyfikacje...
cinek
2005-07-13, 09:59
mam ten sam problem co ty doprowadzanie do stanu seryjnego (czyli technicznie sprawnego w 101%) pochlonelo mi kase na modyfikacje...


No niestety, ja też już władowałem w niego kupę kasy i jeszcze muszę zrobić coś z tym sprzęgłem, przegubem no i tą elekryką, żeby mi ładnie śmigał. Ale jak czytam, że miałeś poniżej 9sek do 100km/h to chyba masz przywróconą serię w 100%.

Czekamy na radę @Bobika.
mammoth
2005-07-13, 17:19
do serii jeszcze troche brakuje (ale przekladnia kierownicy, gumy w zawieszeniu juz za mna podobno sprzeglo i amortyzatory tez sa nowe) auto w srodku jest troche zaniedbane co tez wymaga troche czasu i nakladow finansowych...
cinek
2005-07-17, 14:04
Panowie, pytanko mam. Urwał mi się wydech, tuż za środkowym, bo był już nieźle dziurawy to kiedyś musiał    teraz będzie spawanko itp. Czy przy okazji tego zabiegu warto wywalić kata i dać rurę? Pomoże to choć trochę silnikowi? Silnik to TDI 110KM symbol AFN. Przebieg 105 tysięcy km.
tato
2005-07-17, 14:17
ale zamiast samego kata? czy pelny przelot chcesz przy okazji ??:wink: bo jak zamiast samego kata, to nie wiem czy cos ci to da, no poza tym ze chyba bedziesz bardziej dymil:) ale niech spece od tedei sie wypowiedza
mammoth
2005-07-17, 14:57
przy 105tys km katalizator nie powinien byc zapchany wiec jeszcze spelnia jakas funkcje radzilbym zostawic bo i tak w TDI wydechem nic ciekawego nie osiagniesz...
cinek
2006-03-29, 22:18
Ufff tyle czasu minęło...
morgan
2006-03-29, 22:37
Wciąż seria? Jeśli tak to ładny wynik
Ale mam pytanko. Jaka jest różnica między test 2 i 3, że wyszły całkiem spore różnice w mocy i szczególnie momencie?
Wilkuw
2006-03-29, 22:38
heh obstawiam ze to wirus
morgan
2006-03-29, 22:40
heh obstawiam ze to wirus



Kurde... Więcej dzisiaj juz nie pije Ledwie drugie piwko sącze ale na to nie wpadłem
cinek, to co się nei chwalisz w takim razie
Buba6
2006-03-29, 22:40
gdzie bylo hamowanko?
cinek
2006-03-29, 22:53
A czym się chwalić? Nadal słabo
Te kreski niżej i pierwszy test to seria.
Hamowanie w c... na Żernikach
RSSSS
2006-03-29, 22:54
heh obstawiam ze to wirus



Nawet wiem jaki!
Żółtaczki

[ Dodano: 2006-03-29, 22:54 ]
cinek
2006-03-29, 23:07
Żółtaczka to wynik wady skanera mojej laski
Myślałem, że będzie ciut lepiej z mocą, ale nie można narzekać, w moim miasteczku i tak prezentuje już ten wyższy poziom mocy hehehe
tato
2006-03-29, 23:14
dobrze ze powiedziales miasteczku;) cinek uslyszal ze robie zaawansowane mody to sie zaczal zbroic na serio, a ja w rzeczywitosci kupuje tylko zestaw kostek na lusterko i moherowy pokrowiec na kiere, ale sie chlopak zawiedzie        tak czy inaczej nie tyle wieksza moc, co auto zaczelo duzo ale too duzo plynniej pracowac..mysle ze oplacalo sie dac ten kawal grosza bez 3 zdan!!
Ddomi
2006-03-31, 15:29
Gratuluje Virusika     ,autko napewno daje rade    ,kto pisał program?,a ja śmigam sobie serią i to 90 KM w cięższej budzie
mirass
2006-04-04, 22:21
Gratuluje Virusika ,autko napewno daje rade ,kto pisał program?,a ja śmigam sobie serią i to 90 KM w cięższej budzie



kiedy sie łapiemy ?? mam prawie 300kg wiecej masy w golfie III Variant
cinek
2006-05-12, 22:35
Chciałem zaprezentować swój samochód szerszemu gronu.
Jest nim Seat Ibiza model 6k, rocznik 99' silnik 1.9TDI [AFN] 110KM w serii.
Auto przyjechało do Polski w zeszłym roku. Wersja GT TDI, a więc lekko usportowiona.
Wygląd autka wg mnie jest bardzo fajny, nie chciałem mieszać i robić z niego tzw. wioski. Więc wygląd zewnętrzny uległ zmianie przez felgi.
Po zakupie autko wyglądało tak na stalowych kołach:

W środku typowa seria, czerwone pasy, skórzana kierownica, mieszki, pół-kubełkowe fotele.
Z wyposażenia dodatkowego: elektryczne lusterka, szyby, wspomaganie, abs, centralny zamek itp.
Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, obniżone zawieszenie.

Silnik miał przebieg ok 103tysięcy kilometrów, moc na hamownii wyszła ok 116KM.
Autko dość ciekawie jeździło, mało spalało. Prędkość ok 9,5sek do 100km/h.

Po pewnym czasie autko dostało aluminiowe felgi KING 15'' z oponkami Yokohama z tyłu i Kumho z przodu - 195/50. Doszło jakieś lipne audio.


Od początku moc nie wystarczała mi. Czasami pojawiały się notlaufy i było mało i mało.
W końcu uzbierałem fundusze i udałem się na chiptunning.
Auto w serii wypluło 116 koników i 235Nm. Został wymieniony zawór od turbiny oraz napisany program. Zabieg ten zaowocował 133KM i 314Nm.


W chwili obecnej autko wygląda tak:


A jeżdzi tak:
http://videos.streetfire....C17EC3AE97C.htm

Z filmu wynika, że ok 8sekund do setki. Elastyczność bardzo dobra.
mammoth
2006-05-13, 11:33
przyjezdzaj do skarbka to pojedziemy w parze zobaczymy jak moja zoltaczka wypada na tle twojego autka...
Gotti
2006-05-13, 11:56
Mammoth to może ze mną? Ja mam stockowego leonka
mammoth
2006-05-13, 12:21
moze byc ARL+ mi to nie robi roznicy... liczy sie zabawa...

twoj leon pasowalby do pary Asgaard'a...
Gotti
2006-05-13, 12:47
Narazie nie mam kół

Może mnie ktoś poratować dwoma 16tkami ?? Z byle jakimi oponami?

Proszęęęęę......
cinek
2006-05-13, 22:18
przyjezdzaj do skarbka to pojedziemy w parze zobaczymy jak moja zoltaczka wypada na tle twojego autka...


Będę w Skarbimierzu, ale jako widz. Może jakoś damy radę stanąć poza zawodami.


Podobne tem