Kupno Yamahy DT 125X.

Kategoria: DT 125



Favete
2010-02-13, 22:04
Witam. Zacząłem poważnie interesować się Yamahą DT 125 X (Supermoto)

Mam budżet 7tyś. Za tyle kasy wyrwę jakiś 2005/2006rok.

Na co powinienem zwracać uwagę przy kupnie tego moto?

Co w nim się psuje?

Ile sek ma do setki?(odblokowane moto).

Czy 17latek o wzroście 182cm da radę na niej jeździć, nie jest za wysoka?

Ile pali?

I ogólnie opiszcie mi ją jakoś.
Adam9584
2010-02-13, 23:04
Pali nie wiem ile.. ;/ na wiek spokojnie myślę ze 14 latek z doświadczeniem może jeździć xD zwróć uwagę czy nie ma rdzy    i ogólnie czy pali czy nie gaśnie jak się zostawi bez gazu na 3 min chodzi o ciśnienie na cylku przejedź się przy kupnie czy ma moc... i takie tam. a moim zdaniem to jest niezawodne moto... jak dla mnie ogólnie DT...
wiacus
2010-02-14, 00:05

Czy 17latek o wzroście 182cm da radę na niej jeździć, nie jest za wysoka?


Tu mnie rozwaliles. Majac 182cm wzrostu dasz sobie rade na niemalze kazdym motorze. Jaki bylby sens robic motory dla ludzi o wzroscie 2m, skoro 80% mezczyzn ma okolo 180cm?
tomek1116
2010-02-14, 00:54
Na wiele rzeczy trzeba zwrócić uwagę. Ja opiszę krótko co można sprawdzić lub na co zwrócić uwagę przy kupnie obojętnie jakiego motocykla. Ja na pierwszy rzut oka, jeżeli widzę że moto jest za niedbałe z wyglądu zewnętrznego to od razu mnie by zniechęciło dalsze oglądanie bo można się spodziewać że i silnik jest w kiepskim stanie. Sprawdzasz stan plastików, lakieru na nich jeżeli były malowane czy nie ma gdzieś pęknięć odprysków. Zwracasz uwagę na stan śrub jeżeli są zniszczone lub zniekształcone nakrętki śrub to możesz sugerować, że motocykl był naprawiany przez amatora lub kogoś który nie dbał o motor. Możesz przeprowadzić moto po linii prostej i zobaczyć czy nie robi dwóch śladów. Sprawdzić oczywiście wszystkie, światła, kierunki, numery na ramie i tabliczkę, szprychy w kołach czy nie są luźne, ogólnie czy koła się nie ruszają, hamulce, stan tarcz hamulcowych, stan zębatek, łańcucha czy nie ma wycieków z lag, silnika, okolic gaźnika kranika. Możesz też sprawdzić kompresje jeżeli masz czym. Zapalasz motor i słuchasz jak silnik pracuje czy ma gdzieś z okolic silnika jakiś stuków następnie siadasz na moto i jedziesz na jazdę próbną testując moto na każdym biegu, czy czasem moto nie ściąga w żadną stronę, czy biegi dobrze wchodzą, czy moto nie przerywa, jak sprzęgło pracuje itd. Jeżeli kupujesz moto nie zarejestrowane w Polsce a chciałbyś zarejestrować go w przyszłości to zwróć uwagę na dokumentacje czy jest odpowiednia bo spora liczba osób ma dokumenty na podstawie których niestety nie zarejestruje się motorku.

Co do twojego wzrostu to nie masz co się obawiać

Spalanie zależne od stylu jazdy.
Adam9584
2010-02-14, 10:13
u mnie trochę elektryka nie była oryginalna xD i teraz mam problemy. xD a tylko 2 żarówki nie świeciły ale przez te 2 tyg. zrobię to.... wczoraj do 1 w nocy siedziałem xD
Favete
2010-02-14, 12:00
Dzięki za odpowiedzi

Czym się różni DT Enduro od DT Supermoto? Bo chcę mieć w 100% oryginalne Supermoto a nie pół na pół. Jak wiadomo są to laczki, ca dalej?

Co sądzicie o tym moto?

Aby zobaczyć zawartość musisz się zalogować



Aby zobaczyć zawartość musisz się zalogować

Adam9584
2010-02-14, 13:58
Sm to jest zwykłe enduro tylko szosowy.. czyli twardsze zawieszenie trochę chyba... i tyle i opony ale mi to tam bez różnicy...
enduroboy
2010-02-14, 14:28
no sm fajne sprzety bardziej wyczynowe na pewno
Bania093
2010-02-14, 15:34
Pawiem Ci, że miałem okazje jeździć dt 125 sm. To powiem, że drogi trzyma się znakomicie, tak jak bys w koleinie jakiejs jechał- mam odniesienie bo ja posiadam dt 125 r(enduro). I moja rada sprawdź czy motór nie jest powypadkowy gdyż kiedys byłem oglądać motór który był prawie nowy, a który miał z przodu krzywe teleskopy, a właściciel twierdzil, że moto jest po małej wywrotce.
Favete
2010-02-14, 15:48
No spoko. Zależy mi głównie na SM, bo na kostkach nie da rady jeździć po deszczu... miałem parę gleb ;p a znów ściga w 125 nie chcę, bo nie wygodnie się siedzi i wgl trudno na krawężnik wjechać i po prostu przy stuncie lipa, bo jak gleba to duże koszty a przy SM nie ;p
wojnakrzys
2010-02-15, 18:05



za 6500zł - niebieska
po fest ślizgu na prawooo....
oryginalny dyfuzor, inna końcówka.
brak oryginalnych naklejek na przednich plastikach.
przednia owiewka po "klejeniu".

za 5500zł - czorna
kompletny oryginalny ukł. wydechowy, nie ruszany.
oryginalne naklejki.
nieoryginalne kierunki.
ucięty tylni oryginalny błotnik.
nie widać by była poważnie szlifowana, choć lewa trona wzbudza podejżenia (lewy przedni plastik, białe odbrawienie - wygięcie?)...

To udało mi sie wypatrzeć, ponieważ mam taką samą, kojarze mniej wiecej o co kaman...
Jeśli chodzi o SM... jak to "prości" ludzie mówią (zreszta ja kiedyś też) to cross na szosowych kółkach, i takie z góry było założenie...
"szaleństwo" w mieście...
Supermoto wyróżnia się w stosunku do enduro szerokimi felgami, sporą tarczą z przodu, szerokimi oponami z bieżnikiem szosowym lub slickiem, typem jazdy...

jeśli będziesz szukał dtki to prócz spraw silnikowych, zwracaj uwage, na elementy zawieszenia, głowkę ramy (patrz na odbojniki, czy nie są wytłuczone od skrętu) i czy motor jedzie PROSTO po puszczeniu kierownicy...
w terenie nie odczujesz potrzeby dobrego zawieszenia... ale niestety na drodze może Cię ono dużo kosztować...
Czerwony
2010-02-16, 10:28

Czy 17latek o wzroście 182cm da radę na niej jeździć, nie jest za wysoka?



Jaka wysoka.. ja mam 175 cm wzrostu i spokojnie daje rade....Gorzej tylko troche mam z wycofywaniem,bo stojąc na palcach trudno.. Ale jak sie przesune do przodu troche pod bak to wtedy jest ok (w tym miejscu moto jest niższe.


Podobne tematy: