Salem
Sob 14 Sty, 2006
no właśnie - wasze ulubione ksiązki/komiksy, gatunki, co czytacie w tmy momencie ;]


ja akurat czytam archiwalne pasksi Nabijewa, czyli przygody Borysa i pana Kredke. Jak autor rpzyznaje "tylko dla debili", ale mnie i tka to strasznie smieszy wą

jesli chodzi o ksiązki to głownie fantasy, torchę psychologicznych i ogólnie co wejdzie w ręce, ostanio namiętnie mitologia i motyw czasu

a komiksy (w moim rpzypadku same mangi) to z hip-hopu najbardziej lubię techno, czyli byleby ładnie narysowane i miało chociaz szczątkową fabułę ostatnio Ragnarok, Wolf's-rain czasemi jakieś yaoi się zaplącze i cozywscie niesmiertelnie Shin-seiki Evangelion.
Iwonka
Nie 15 Sty, 2006
Co czytam, poza tym ,że wszystko. Najczęściej fatasy i jakieś sf, mogą być historyczne, ale z wplecioną jakąś ciekawą fabułą, a nie same fakty historyczne i daty właściwie to dam radę przeczytać wszytsko chociaż gustuję w książkach z przesłaniami i jakimś drugim dnem żeby można było sobie potem porozmyślać. 

Książki zazwyczaj dzielę na dwie kategorie: takie których treść pamięta się przez tygodnie i takie o których lepiej od razu zapomnieć.

[ Dodano: Nie 15 Sty, 2006 ]
Miecho
Czw 09 Lut, 2006
Ja czytam obecnie sagę o Wiedzminie, a poza tym to uwielbiam komiksy i mangi. Z mang obecnie czytam Naruto(spadkobierca legendarnego Dragon Ball     ) a komiksy to w tej chwili Asterixy i komiks Marvela. Najlepsze jak dotąd z nich to Inhumans, Ultimates i 544-stronicowy Wolverine Essential.
stawka
Sro 15 Lut, 2006
A ja czytam "Folwark zwierzęcy" - ani to fantasy, ani manga, ani harlequin, ani nawet horror, ale lubię te książkę...
Olga;)
Czw 16 Lut, 2006
A ja uwielbiam kryminały! A. Christie pisała genialne książki z tego właśnie gatunku!:D POlecam każdemu;) A raz nawet byliśmy w teatrze na "Pułapce na myszy", której autorką jest A.Christie;D
Anka*
Czw 16 Lut, 2006
A ja czytam "Rozmowy z katem", potem wezmę się dla odmiany za mój ulubiony styl-fantasy, żeby się rozerwać, a później "Gorzka chwała"...chociaż ostatnio wolno czytam i mi marnie idzie. Do wakacji może skończę:P A SF nie lubię:/
Katsumoto
Czw 16 Lut, 2006
Ja czytam "Bushido Dusza Japoni" po raz setny     ,ale ostatnio przeczytałem "Mistrza i Małgorzatę", teraz mam zamiar przeczytac sagę o Wiedźminie.
Salem
Czw 16 Lut, 2006
Saga o wiedzminie    wrrrr


Sapkowski, maj master. I nie tlyko maj
stawka
Czw 16 Lut, 2006
A na mojej szafce nocnej "Psychologia i życie" Filipa Zimbardo
Ewka
Czw 16 Lut, 2006
Ja obecnie czytam "Achaję"Ziemiańskiego oraz "Folwark zwierzęcy"...Uwielbiam fantasy...I wreszcie muszę przeczytać podręcznik MIstrza Podziemii...Nie wiem kiedy to zrobię, bo czytam wyjątkowo wolno, ale uparłam się
Salem
Pią 17 Lut, 2006
Mistrz podziemi    a do jakiego systemu   ?
Olga;)
Pią 17 Lut, 2006
"Achaja" jest faajna:D

A jak tam Gosiu moja ksiązka??:D
Katsumoto
Pią 17 Lut, 2006
Już przeczytałem "Bushido.... ", teraz czytam "Miecze samurajskie".
Ewka
Pią 17 Lut, 2006
Mistrz Podzimi nie do systemu tylko to jest osoba prowadzaca gre RPG..Ja akurat prowadze D&D
Salem
Sob 18 Lut, 2006
toć chyba pytałam w jakim systemie grasz, bo wiem co to MP   


Olga ma się dobrze, dostaje regularnie jeśc ale ejscze nie zaczełam cyztac
Katsumoto
Sob 18 Lut, 2006
Taaak sesje D&D na pewno proadzisz wspaniale    . Nasz mistrz gry jest godny naśladowania, ostatnio zostałem uduszony przez Spagethi, a kiedy indziej nasłał na mnie Nekromante inkwizycję, nie było miło.
Ewka
Sob 18 Lut, 2006
Wow...Mnie miłością do D&D zaraził mój brat cioteczny(również mistrz podziemii)....Ale żeby kogoś udusic spagethi.....Jestem pod wrażeniem...
Katsumoto
Nie 19 Lut, 2006
Ma się talent.
Salem
Nie 19 Lut, 2006
widzę, ze sie wywiązuje dyskusja o RPGach    mi D&d zdarza sie bardzo rzadko, chyba że na komputerze, ale Warhammerem nie pogardzę nigdy    

a co do zlośliwych Mistrzow Gry, to poczytajcie sobie kiedyś komiks sieciowy R(otfl)PG, jakbym jescze adres znalazła toby fajnie było.
Iwonka
Nie 19 Lut, 2006
 	  			  
ostatnio zostałem uduszony przez Spagethi,


Grałam bardzo dawno D&D, ale wspominam to mile, zwłaszcze ,że również zostałam zaatakowana przez produkt żywnościowy, przez kisiel. Uszłam z życiem całe szczęście.

Wracając do tematu książek czytam aktualnie, "Ojca chrzestnego", sagę Wiedźmina (spoglądając na wcześniejsze posty widzę ,że nie ja jedna), "Kobietę z wydm" (morduję ją już od półroku) i "Zamordowaną królową" ( ją też morduję już dłuższy czas i mimo że tytuł wskazuje na co innego, chyba prędko jej nie zamorduję). Jestem barbarzyńcą w stosunku do książek gdyż uwłaczam im czytając po kilka na raz, lecz mimo usilnych prób nie udało mi się tego wykorzenić.
Salem
Nie 19 Lut, 2006
 	  			  
Jestem barbarzyńcą w stosunku do książek gdyż uwłaczam im czytając po kilka na raz, lecz mimo usilnych prób nie udało mi się tego wykorzenić.



o Panie, mam ten sam nawyk. Czytam zwykle po 3,4 naraz, a gdy tylko staram się skupić na jednej książce, zaraz zapominam o czym byla reszta, ktore zaczęłam, więc muszę wsyztkie czytac jednoczasowo. Z tego chyba nie da sie wyleczyć u mnie aktualnie "Eryk" Pratchetta, "Barry Trotter i bezczelna parodia" autor niezapamiętany , "Mlot na czarownice" Piekary i "Coś się kończy, coś zaczyna" mistrza Sapkowskiego :]
Katsumoto
Nie 19 Lut, 2006
Heh, dzisiaj była kolejna sesja RPG, po prostu masakra w jak najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu.    

P.S Nekromanci żądzą !!!
stawka
Wto 21 Lut, 2006
Moja kolejna lektura też dotyczy gier, ale nie RPG, choć tytuł ma niejednoznaczny...    

"W CO GRAJĄ LUDZIE" Ercia Berna
Katsumoto
Wto 21 Lut, 2006
Ja mówię o sesjach RPG które nie odbywają się przy kompie.    

Ha właśnie Nekromantci (ja i moje ziomy ) otwieramy bramę da czarnych czeluści piekielnych otchłani. Wasz świat jest skazany na zgubę.

[ Dodano: Wto 21 Lut, 2006 ]
stawka
Wto 21 Lut, 2006
A kto mówił, że przy kompie??? Ej, Katsumoto, psujesz sie...
DrokoZ
Wto 21 Lut, 2006
Mam takie pytanko.... Czy ktoś z was gra w Warhammer Fantasy Battle ?? Jak tak to jaką armią ??
Salem
Wto 21 Lut, 2006
Piachu - ja grywam, Mrocznymi Elfami, tlyko że z powodu braku kasy moja armia nie jest zbyt liczna. khem khem. chociaz zawsze można upolowac cos fajnego na allegro    a ty kim grasz?
DrokoZ
Sro 22 Lut, 2006
Hmmm..... Słabo mi ostatnio idzie bo nie mam czasu malować..... Ale też nie mam zbyt licznej armii... Ja osobiście zbieram Vampire Counts ale mój brat cioteczny ma armie na 3000  tysiące TombKings i na około 2000 tysiące Dark Elf...    Niezła kolekcja...
Katsumoto
Sob 25 Lut, 2006
W lato ma byc na zamku sesja RPG, fajnie będzie!!    . Wstęp tylko dla członków bractwa i przez nich zaproszonych.
DrokoZ
Sob 25 Lut, 2006
Hmm...... To miło...... A tak na ogól mówiąć to niech sopello założy ten inny temat bo się troche nie w temat zanurzamy
Katsumoto
Nie 26 Lut, 2006
Nom
Salem
Nie 26 Lut, 2006
ach jakiż treściwy i pełen głębi post
Katsumoto
Nie 26 Lut, 2006
Nom
Werka
Sro 08 Mar, 2006
Zdarzyło mi się grać w D&D, ale raptem ze trzy, cztery razy... Mimo wszystko jednak było fajnie. Na Warhammerze się ani trochę nie znam     . 

Teraz czytam "Grę o tron" George'a R. R. Martina, jest naprawdę super! A potem wezmę się za "Wampir Lestat" Anne Rice, drugą część Kronik Wampirów. Czytał ktoś może? Pierwsza jest "Wywiad z wampirem". A może ktoś film oglądał, też niezły.
Jest jeszcze stała część mojej biblioteki, czyli "Wiedźmin" Sapkowskiego
Veressa
Czw 09 Mar, 2006
Alez tu fantastyką zapachniało...   


A ja szukam pomocy. Bo strzelac w ciemno z doborem ksiazek juz dlugo nie dam rady. Aczkolwiek jeszcze sie nie wyczerpaly wszelkie pomysly. Ale moze pani dyrektor poleci mi coś mądrego i niewiele lzejszego od Gry w Klasy? (ktora no niestety, byla torturą:P) czy warto grzebac jeszczec w czym co napisał Diderot (jesli napisal?) procz Kubusia i Zakonnicy? Marquez, Puzo - procz Stu Lat Samotności i Ojca Chrzestnego maja chyba sporo książek, ale po ktore warto sięgnąć? A co jesli chodzi o Umberto Eco i jesli juz nie chodzi o Imię Róży? Własnie czegos w stylu wyzej popisanych chyba szukam.Chociaz w zasadzie to sama nei wiem czego szukam. Bo juz nie chcę thrillerów (nawet Grishama) powiescidel dla nastolatek, na fantastykę (mimo że kolor magii niezwykle zachęcający) szkoda mi czasu, nie chcę czytac dla rozrywki... no może w mniejszej częsci niech to będzie dla rozrywki. Więc: co czytac?? Może jakiś krotki spis tego co naprawdę warto... i tego, co naprawdę warto znać.

P.S: Może jakiś drugi Kubuś Fatalista???:P Bo z tego co pamiętam to zasługiwał na miano arcydzieła ale niedługo go sobie przypomnę...

A w ogole to witam na forum, o, zeby sie kulturalnie pokazac ;P
stawka
Czw 09 Mar, 2006
Hm.. Cóż by tu polecic takiemu wybrednemu, a zarazem wymagającemu czytelnikowi?   

Co Cię zadowoli?

Może Stugackich "Piknik na skraju drogi" - to powinno byc w sam raz dla poszukiwacza głebi i filozoficznych podtekstów w literaturze...

Może "Madame" Antoniego Libery, jeśli umiesz sie delektować kunsztem słowa i potoczystą narracją... Jeśli zainteresuje Cię hostoria niezwykłej miłości młodego chłopaka do nauczycielki francuskiego...

Może "Apokryf Agłai" Jerzego Sosnowskiego, jeśli gustujesz w dziwnych opowieściach z pogranicza horroru, powieści psychologicznej i baśni... (uwaga! dość sugestywne opisy scen miłosnych!)

Może "Pięć ćwiartek pomarańczy" Joanne Harris - pełną tajemnicy powieść o dziwnym i trudnym związku matki z córką, o dziewczęcej fascynacji, o francuskiej kuchni i niemieckiej okupacji (do tego świetna narracja)

Może wreszcie "Przepiórki w płatkach rózy" Historia niezwykle trudnej miłości Tity i Pedra, miłości, która musiała czekać na spełnienie aż dwadzieścia lat (do przeczytania w jedną noc)

Wszytskie wymienione tu pozycje figurują w moim księgozbiorze, więc jakby co pożyczę (NIE TYLKO TOBIE ZRESZTĄ)
Katsumoto
Czw 09 Mar, 2006
Może "Imię Róży" Umberto Ecko

Może "Mistrz i Małgorzata" Buchłakowa
Może...
Można tak dłuuuuuugo wyliczac.
Salem
Czw 09 Mar, 2006
a ja musze się pochwalić moją najnowsza zdobyczą, a przy okazji polecic ja wszystkim paniom, zwlaszcza tym feministycnzie nastrojonym     otóż udało mi sie dorwać jedyny w księgarni egzemlarz "Tyranek - najokrutniejszych kobiet w historii"     jak tylko skończe "Kosiarza" to się w niej zatopię    


a nawiasem, to jakby ktoś chciał nabyć niezbyt udaną parodię Harry'ego Pottera to mam jedną na zbyciu ;/ po tkaich zapowiedziach oczekiwalam od "bezczelnej parodii" czegoś więcej, a na palcach jednej ręki policzyć mogę dobre fragmenty tej ksiażki. blah blah blah
Veressa
Czw 09 Mar, 2006
Z tego co pani wypisała to najchętniej wybrałabym 2 pierwsze pozycje... I w zasadzie chetnie bym je takze od pani pozyczyla tylko nie bardzo mam pomysl jak zeby to wielkiego klopotu nie sprawilo... 


Katsumoto, to co wskazałes to juz znam Ale mozesz wyliczac, oby w tym stylu, bo te ksiazki sa przyzwoite ;P
stawka
Czw 09 Mar, 2006
Nie ma sprawy. Jutro do odebrania u mojego męża w gabinecie...    Dobry wybór!
Veressa
Czw 09 Mar, 2006
Aha ;D Mimo braku lekcji z chęcią się tam pojawię   


A ja czytam Lolitę Nabokova (kłaniam się pani Marlenie). Niedawno była też Zakonnica Diderota, Bidul Maślanki (jak wyżej) czy Świętoszek Moliera... Lolita miala bardzo dobry pomysł na początek. A przynajmniej to jedno zdanie... Czy też cały jeden akapit. Potem ciekawie... ale chyba juz od czasu wspolnej podrozy tej ciekawosci jest coraz mniej. Ale za to wstapiła dawka przerazenia taką sytuacją... Br
stawka
Pią 10 Mar, 2006
Mam nadzieję że "Madame" Ci się spodoba, chociaż może dla tak młodej osoby jak Ty rozrachunek z PRL-em nie do końca może być czytelny... Ale nie tylko o rzeczywistości PRL-u to książka traktuje... Jest to także (jak nie przede wszystkim) opowieść o potrzebie marzenia (a te mamy wszyscy). Narracja, nie pozbawiona wątku sensacyjnego, bywa zabawna i wzruszajca... 

Ciekawa jestem Twoich refleksji po lekturze... Ciekawe, jak Liberę czyta młodzież?
Katsumoto
Pią 10 Mar, 2006
Niedawno kupiłem sobie wydanie specialne "Wiedżmina", wiec na razie nie mogę narzekac na brak lektóry.
Salem
Pią 10 Mar, 2006
specjalne wydanie :]? tell me about it... *czemu nie ma emotikonka w kształcie Wisni z kokoartu   ?*
Veressa
Pią 10 Mar, 2006
Tak, mozliwe - wszechobecny peerel, o ktorym nie mozemy miec wielkiego pojecia bo na historii przewaznie sie do niego nie dochodzi... krotkie wspomnienia o peweksach, dolarach, filmowe parodie... dlaczego historia tak namietnie kaze zaglebiac sie we wszystko tylko nie to, co jest nam stosunkowo najblizsze? Nie podoba mi sie to. Wszystko co najciekawsze, to wycięte... albo pominęte.


Ada ma Hanbe z tej serii, o. Chyba cala seria niezla byc musi bo okladki szczelnie pooklejane w notatkach o zdobytych nagrodach czy cycatach
stawka
Sob 11 Mar, 2006
DAWNIEJ TO BYŁY CZASY!

Przez wiele lat nie opuszczało mnie wrażenie, że urodziłem się za późno. Ciekawe czasy, niezwykłe wydarzenia, fenomenalne jednostki - wszystko to, w moim odczuciu, należało do przeszłości i raz na zawsze się skończyło.

To początek powieści Libery... Jakże uniwersalne są te słowa...
DrokoZ
Czw 16 Mar, 2006
A ja chyba zaczne czytać Wiedźmina... Chociaż mam super książke Barry Troter i Bezczelna Parodia także powolutku i z niezłą grzaną ją czytam...
Salem
Czw 16 Mar, 2006
super książkę?! Piachu nie dobijaj mnie bardziej niż dobiła mnie ta fatalna pseudoparodia
DrokoZ
Nie 19 Mar, 2006
Mnie tam się ona podoba
Katsumoto
Nie 19 Mar, 2006
Bo gustu nie masz. Poczytaj "Mistrza i Małgorzatę" albo "tortilla fllat" i spróbuj zinterpretowac sam, nie uda ci się, "Mistrza...." interpretowac pomagał mi brat .a "tortille... to sam dałem radę. Piachu, są książki dla masy (ludu prostego) i książki inteligentne napisane w sposób inteligętny (twój Troter pod nią nie podlega) ciekawe które czytasz? Ja czytałem książki dla masy ale teraz czytam normalne książki chociaż w doborze lektóry pomaga mi brat.
Salem
Pon 20 Mar, 2006
a może tak Tolerancja   ?


matko, kolejny człowiek z kompleksem wielkiegoBrata zaczynają mi się nudzić już. Ci ludzie, w sensie. Skoro Piaskowi się podoba, to niech czyta i już. Nikt mu nei zabrania. A ksiazką dla mas to ja bym prędzej nazwala Harry'ego, ktorego wielki fenomen i manię na Harryego jakby nie patrzeć wysmiewa autor 'Bezczlenej Parodii". Inna sprawa że "trochę" toto nudne i wcale nie śmieszne.
kazik801
Sro 05 Wrz, 2007
Moje typy to fantasy i przygodowe.
Fifi
Czw 06 Wrz, 2007
wole czytać wasze wpisy na stronie ale jak bym miał wybierać to fantasty i przygodowe a obecni hobbit fajny jest ale trzeba mieć niezłą wyobraźnie żeby to  było fajne ale to mi tylko sie kojarzy z władco pierścienia bo to tak jakby wcześniejsza część
Czapla
Czw 06 Wrz, 2007
Nawet nie tak jakby    Ja uwielbiam Tolkiena, ale teraz muszę zacząć czytać naszą następną lekturę, czyli "Buszującego w zbożu"
stawiś
Czw 06 Wrz, 2007
No... I fajnie, ze Hobbit jest w spisie lektur obowiazkowych do V klasy...
Fifi
Czw 06 Wrz, 2007
Jest tam wpisany stawiś ale go zaczniecie czytać na początku 6 niestety !!!
mazia4
Czw 06 Wrz, 2007
ja czytalam 'Hobitta' w ferie zimowe w V klasie i...byly to najgorze ferie w moim zyciu!! myslalam, ze jej nie zmorduje:P ale ja w ogole fantastyki nie lubie;/
Fifi
Czw 06 Wrz, 2007
dziwne my go dopiero teraz zaczynamy w 6 może chcieli nam ulżyć w V to w VI nas pomęczą Hobbitem znam osobę która potrafi nawijać cały czas o hobbicie i trzech częściach władcy pierścienia czesami było to fajne ale ogólnie przynudzające
Czapla
Czw 06 Wrz, 2007
Ja jak na początku jak czytałem Hobbita to wydawało mi się że to głupie, ale kiedy go omawialiśmy to mi się spodobał
Fifi
Czw 06 Wrz, 2007
Może mnie spotka to samo ale narazię dno nie mam pojęcia czy komuś sie to spodoba znaszej klasy
kazik801
Czw 06 Wrz, 2007
Władca pierścieni jest fajny to Hobbi na pewno też.


Podobne tem